ottosson.blogg.se

Här delar jag mina tankar om kommunikation, mod och engagemang. Som tidigare yrkesverksam ishockeyspelare samt nuvarande sommelierstudent kommer ämnen som ishockey och dryck förekomma frekvent.

Apelsinmannen

Publicerad 2012-11-22 10:13:00 i Allmänt

Väldigt roligt med alla kommentarer.
Kul att många uppskattar insatserna på isen så här långt.
 
Flera har funderingar kring det här med mitt förhållande till apelsiner.
Vill hemskt gärna komma med upplysningar i ämnet men är belagd
med munkavle. Hur kan detta komma sig? Jo, det visar sig att Nils
Andersson på något sätt förskansat sig alla rättigheter då det gäller
"Kristofer Ottosson i kombination med citrusfrukter".
Nils har dock utlovat en temporär dispens gällande lime. Detta för att
jag i ett kommande Mat och dryck inslag ska kunna dela med mig av
min favoritdrink. 

Kommentarer

Postat av: Nessa

Publicerad 2012-11-22 13:30:11

Haha, ni två är för roliga alltså!^^

Lycka till imorgon! Ta med maximala myset o kör över dom.

Postat av: Jonas

Publicerad 2012-11-22 13:43:10

En fråga. Du var ju inte som bäst i början av säsongen men har ju verkligen fått upp ångan nu. Hade det att göra med att du inte var med på hela barmarksträningen tror du..?

Svar: Jag hoppas det. Faktum är att mina förberedelser inför denna säsong inte blev ultimata. Helt säker går det dock inte att vara, då det inte går att göra en jämförelse.
Formen brukar också pendla upp och ner under en säsong.
Otto

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-22 15:27:59

Hahaha så snällt av honom ;)

Postat av: Rolle

Publicerad 2012-11-22 17:44:25

Kul att se dig och Ölvestad!
Du är snart 37 och jag tycker du är bättre ände flesta NHL-Killarna som kommit till Sverige nu. Riktigt Djurgårdshjärta. Lycka till på fredag. Hela familjen kommer vara bänkad framför TV och Hoppas ni tar en till! Kör på!

MVH ///Rolle

Postat av: Sebastian

Publicerad 2012-11-22 20:01:26

Känner på mig att denna bloggen kommer bli mycket läsvärd, precis som din vinbar kommer bli ett måste att frekvent besöka i framtiden!

Postat av: Nils, trädkramaren

Publicerad 2012-11-22 20:27:43

Haha underbart att du håller "Kristofer Ottosson i kombination med citrusfrukter"-pakten som slöts i samband med Molotov–Ribbentrop-pakten 1939. Tyder på att du är en lojal medbloggare. Ännu än gång, kul att du intagit bloggvärlden!

/Nils

Postat av: Masken

Publicerad 2012-11-22 20:48:57

Gillar vad jag ser. Denna blogg ska jag följa med glädje!

Postat av: Martin

Publicerad 2012-11-23 14:22:31

Fy fan vad glad jag är att du fick minst en säsong till i DIF, Otto. Gör oss stolta idag!

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-11-24 18:16:44

Jag älskar dig, Otto! Jag är så glad att jag var med i "Rädda Otto"-kampanjen, även om det fortfarande gör ont i hjärtat att det behövdes.

Tack för att du gör en så oerhört stark säsong!

Det är dags för en ny matchtröja för mig och det kommer att bli nummer 9 Ottosson på ryggen. Nu har jag en ny blogg att följa dessutom!

Postat av: Kevin

Publicerad 2012-11-25 21:06:07

Oväntat med denna blogg. Men kul som fan!
Du har gjort en bra säsong hittills, så fortsätt att käka apelsiner, det verkar finnas något magiskt i dem.

#9

// Kevin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Otto

38-årig Före detta ishockeyspelare. Ser sig i framtiden som sommelier och/eller tränings- hälsocoach, gärna tillsammans med sin fru. En framtidsdröm är att driva en italiensk vinbar i stockholm.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela