ottosson.blogg.se

Här delar jag mina tankar om kommunikation, mod och engagemang. Som tidigare yrkesverksam ishockeyspelare samt nuvarande sommelierstudent kommer ämnen som ishockey och dryck förekomma frekvent.

Vintermörker.

Publicerad 2013-01-10 12:30:00 i Allmänt

Till slut så går det inte att stå emot längre.
Efter månader av nötande med kortare och kortare dagar så tar det ut sin rätt.
MÖRKRET.
 
Jag har personligen känt mig väldigt pigg under oktober, november och december.
Uppstigning på morgonen har varit lätt och jag har med kraft, kreativitet och energi
tagit mig an dagen.
Men så plötsligt sent i december infinner det sig, en sorts mental trötthet.
Det blir lite trögare att kliva upp, ett glas vin gör mig mer trött än glad.
Att skriva en text på bloggen känns plötsligt svårt och jobbigt.
Exemplena är många.
 
Det är förstås inget nytt eller unikt fenomen för mig och det är det som är
det intressanta så som jag ser det.
Upplevelsen delas av många och har upplevts förut och det lugnar.
I mitt fall är det ett mentalt tillstånd, den fysiska kraften finns faktiskt där det bevisas
dagligen genom mitt yrke där jag inte märker någon skillnad i kapacitet.
Det är faktiskt så att jag är som piggast efter fysisk aktivitet.
Till mig själv och för alla som känner igen sig finns det massor av tips att ta del av.
(Hänvisar till Kvällstidningarna...)
Jag tror att det bästa är att försöka skratta mycket samt att finna ro i vetskapen om
att det vänder förr eller senare.
Undantaget den som har tid och råd att spendera en månad i solen.
 
I dessa tider då kreativiteten att spotta ur mig texter inte är den bästa kommer hjälp
från annat håll mycket lägligt.
Dn:s journalist Malin Fransson gjorde 2001 en intervjuserie med mig.
Den var inspirerad av boken "Tisdagarna med Morrie" av Mitch Albom och kallades
för "onsdagarna med Otto". Jag pratade med Malin som lät mig ta del av texterna samt 
gav tummen upp för att publicera dem har på bloggen.
De kommer de att läggas ut här en i taget. Min tanke är att kommentera/uppgradera
texterna någon eller några dagar efter publicerandet.
Det kan ju tänkas att mina tankar har ändrats eller att jag inte står för något av
innehållet längre.
Men till dess så håll tillgodo med Kristofer Ottosson v.25år.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jan-Ivar Askelin

Publicerad 2013-01-10 17:35:57

Håll ut. Ljuset är på väg. Såväl ute som i tabellen. Inte kan du väl sakna ämnen. Skriv till exempel om supportrar förr och nu. Enligt mallen skulle publiken försvinna vid degraderingen. Så blev det inte. Varför? Verkar som om själva det organiserande hejandet fått ett eget liv. Hur det går i matchen kommer i andra hand. Själv gläds jag och lider på egen hand. Så gjorde man nog också mer förr. Ändå kunde det komma 40 000 till ett derby utan vare sig tifon eller klackar. Du måste väl ha något att berätta om den här utvecklingen.

Svar: Hej Jan-Ivar. Tack för välviljan att hjälpa mig på traven.Jag saknar inte ämnen och ideer.
Det handlar mer om engagemang att få till texten på det sätt som
jag vill.
Din ide är intressant men ska jag tycka och tänka i frågan vill
jag ha kött på benen. Det kanske kommer framöver.

Mvh Kristofer
Otto

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Otto

38-årig Före detta ishockeyspelare. Ser sig i framtiden som sommelier och/eller tränings- hälsocoach, gärna tillsammans med sin fru. En framtidsdröm är att driva en italiensk vinbar i stockholm.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela