ottosson.blogg.se

Här delar jag mina tankar om kommunikation, mod och engagemang. Som tidigare yrkesverksam ishockeyspelare samt nuvarande sommelierstudent kommer ämnen som ishockey och dryck förekomma frekvent.

"Personligt tack"

Publicerad 2012-11-20 15:27:00 i Allmänt

Har länge funderat på att starta en blogg och slutligen gjort slag i saken.
Eller? Ska jag vara ärlig så var det min fantastiska fru som förstod min
vilja, läste av min handlingsförlamning och startade upp bloggen.
Tack för det Nadja. 
 
Vill också rikta ett tack till min lagkamrat Nils Andersson som, visserligen
under vissa påtryckningar/hot från min sida, tipsade om bloggen via sin.
 
Sist men absolut inte minst vill jag rikta ett tack till alla som har gjort det möjligt
för mig att representera Djurgården i år.
Jag tänker på "rädda ottosson" kampanjen. Ett särskilt tack till Martin
Karlsson som jag haft nöjet att träffa privat. 
Jag uppskattar verkligen möjligheten att fortsätta min karriär och jag hoppas
att ni förstår vilken insats ni gjorde, för mig och för Djurgården.
 
Har redan fått en del kommentarer vilket känns jättekul.
Min ambition är att utveckla bloggen samt öka mitt tekniska kunnande.
Syftet med det är att kunna visa kommentarer, ev svara på kommentarer samt
om möjligt ha något sorts forum. 
I dagsläget kan jag inte detta men ha tålamod.
 
 
Kristofer
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Alexander

Publicerad 2012-11-20 15:42:54

Extremt härligt att få se dig blogga :D

Postat av: Niklas Persson

Publicerad 2012-11-20 15:44:21

Tjena Otto!

Vi supporters ska ju tacka dig också, för jävlar vad fart du har under rören i år! Du ser ju ut som en junis på grönbete ute på isen! Riktigt roligt!

Sen en fråga, vad tror du om möjligheten för mig göra en mailintervju med dig för min blogg. http://mvtraning.blogspot.se/ Vore väldigt roligt få ha dig med! Har ju haft turen få med Fimpen, Nisse, Adam och Chet redan! Otto nästa på tur?

Skicka ett mail till mig om du är intresserad!

[email protected]

Postat av: AL.L

Publicerad 2012-11-20 16:17:01

Att bidra till RäddaOtto är den bästa investeringen jag har gjort.
När man inte får se dig på Hovets is något mer bör tröjan ta plats i taket!

Postat av: Martin

Publicerad 2012-11-20 16:19:04

Du är kung otto! Kul med blogg, ska följas.

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2012-11-20 17:53:40

Kul med en egen blogg, nu får du konkurrera med Nils!

Rädda Otto måste vara det bästa val jag gjort i hela mitt liv!

Postat av: Emil

Publicerad 2012-11-20 18:22:14

Riktigt kul att läsa din blogg Otto!

Postat av: conny

Publicerad 2012-11-20 18:32:41

Otroligt kul att se dig blogga.
Tänk att DIF höll på att missa dig, du som gör en otrolig säsong. Klart den bäste spelaren hittills

Postat av: Jan-Ivar Askelin

Publicerad 2012-11-20 18:49:18

Jättekul. Det var det bästa som hänt sedan det gick vägen med kampanjen. Jag har satsat i projektet (har en osignerad tröja hemma) och ser i poängligan att det var en bra investering. Intervjuerna med dig är alltid intressanta och du har alla förutsättningar att göra en tankeväckande block i stil med Rydström.

Postat av: Patrik

Publicerad 2012-11-20 19:14:33

Grymt kul Otto. Ska bli roligt att följa din blogg!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-20 19:21:04

Kul med ännu en blogg att lägga till listan! Å det tekniska kommer (inte för att det är så svårt) med tålamod. =)

Postat av: stefan

Publicerad 2012-11-20 19:46:07

ber om ursäkt att man tvivlat på dig, fortsätt som senast! har saknat gamle otto!

Postat av: Nessa

Publicerad 2012-11-20 20:39:48

Härligt o se att du startat en blogg, Kristofer "apelsinmannen" Ottosson. Så jag undrar, hur många apelsiner blir det i veckan?

Keep up the good work! Du är en grym, sann djurgårdare otto. Det ska bli kul att få följa dig utanför rinken, innanför hockeyhjälmen och under alla skydd!

Postat av: Nessa

Publicerad 2012-11-20 20:40:35

Härligt o se att du startat en blogg, Kristofer "apelsinmannen" Ottosson. Så jag undrar, hur många apelsiner blir det i veckan?

Keep up the good work! Du är en grym, sann djurgårdare otto. Det ska bli kul att få följa dig utanför rinken, innanför hockeyhjälmen och under alla skydd!

Postat av: Angelika

Publicerad 2012-11-20 21:57:17

Att bidra för att du skulle få stanna var en 110-procentig självklarhet för mig. Du har spelat i dif längre än vad jag levt, så utan dig skulle det inte kännas rätt.

Jättekul att du börjat blogga, du är ascool och dessutom en jävligt bra hockeyspelare!

Postat av: Godnoken

Publicerad 2012-11-21 01:39:20

Du är kung Otto!!

Ångrar mig att jag inte hjälpte till med insamlingen nu på efterhand, tvekade lite. Jag var trotts allt bara 15 vårar när det började!
Det var inte förrens i år jag verkligen började följa Djurgården varenda dag i både Ishockey liksom Fotboll.
Jag gillar dig extremt mycket både som person och ishockeyspelare. Jag känner igen mig lite i dig som person faktiskt, lite tillbakadragen, ödmjuk osv.. Intressant blogg förövrigt, keep it up!

MOT ELITSERIEN!

Postat av: Jacob Johansson

Publicerad 2012-11-21 07:38:14

Kan bara instämma med tidigare kommentarer: ska bli jättekul att följa dig (inte minst sen Nils avslöjade dig som apelsinmannen). Jag har alltid haft uppfattningen om att du inte bara är en mycket klok hockeyspelare, utan även en mycket klok och eftertänksam person utanför isen.
Jag hoppas att du förestår hur mycket glädje du skänker oss djurgårdare (iaf mig) genom ditt härliga spel - mot Leksand tycker jag att du var hur bra som helst!
Tack för alla fina matcher, och jag hoppas att det här inte är den sista säsongen!
Vänligen,
Jacob

Postat av: Elias

Publicerad 2012-11-21 07:54:25

De pengar jag la för att få dig att stanna var väl investerade, satan vad grym du har varit! Hoppas du kan fortsätta ge allt för en lång tid framöver.

Postat av: Emil

Publicerad 2012-11-21 09:23:53

Härligt med blogg Otto.. Lycka till ikväll och tvåla till Örebro!
3 nya pinnar jajemen!!!

Postat av: Markus

Publicerad 2012-11-21 10:10:31

Du är bäst i laget och det var väl värt pengarna. Hoppas du fortsätter några år till.

Postat av: Martin

Publicerad 2012-11-21 16:54:31

Det var enkelt att skänka till det ändamålet och det har redan betalat sig fint. Nu hoppas vi på nytt kontrakt till våren!

Postat av: Martina van der Gronden

Publicerad 2012-11-21 16:57:49

Fanns aldrig någon tvekan att va med i " rädda Otto " säger som en föregående... Bästa investeringen :-) keep up the good work. Är på plats i Örebro ikväll för att stötts laget. Blir borta match hemma för mig och familjen.

Postat av: Sofialäktaren

Publicerad 2012-11-22 01:37:54

Jag har sett dig spela hockey på Hovet i världens vackraste tröja så många gånger att jag tappat räkningen. Med de två senaste säsongerna i åtanke kunde jag inte förstå varför kampanjen "Rädda Otto" startades. Jag tänkte för mig själv "Låt gubben avsluta karriären ordentligt, så slipper vi minnas honom som en gammal gubbe utan fart på rören".

Jag var övertygad om att du inte skulle klara att vara en topp-två center i laget. De första matcherna tänkte jag också "vad var det jag sa?". Men så jävla fel jag hade! Jag tror inte mina ögon när jag ser samma Otto som när du kom tillbaka från de två åren du spenderade i Huddinge. Din fart, din spelglädje, din klokhet, jag vet inte vad jag ska säga. Du har varit den bärande kuggen i detta nya Djurgården. Tack för det!
Jag vill också passa på att tacka för alla minnen du skänkt mig genom åren, och ser fram emot de nya!

Postat av: Mats L

Publicerad 2012-11-22 11:57:04

Otto! Mina inskickade 300 spänn i somras var årets bästa investering. Dels för vad gör på isen. Dessutom hade det känts helt djävla fel att degraderingen skulle blivit det sista vi såg av dig på isen. Hoppas på ett år till för din del... Utan insamling denna gång

Postat av: Ola "Katamso" Ericson

Publicerad 2012-12-04 13:23:10

Fantastiskt att hitta denna blogg! (hittade via Nils) Kommer följa denna stenhårt!

Tack för att du valde att stanna i DIF efter kampanjen som jag själv bidragit till.

Det syns ju inte mist på isen men också på poängligan hur rätt vi som visste att du skulle vara kvar hade!

Jag hoppas glädjen för hockeyn finns kvar även efter denna säsong o jag ser fram emot att följa denna blogg.


//K

Postat av: Adam

Publicerad 2012-12-09 15:53:41

Det finns inte många som varit så trogna som du Ottosson, med ett sånt djurgårdshjärta. För mig är du en levande legend!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Otto

38-årig Före detta ishockeyspelare. Ser sig i framtiden som sommelier och/eller tränings- hälsocoach, gärna tillsammans med sin fru. En framtidsdröm är att driva en italiensk vinbar i stockholm.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela